LEAN Management Basis

Doelgroep | Voorkennis | Doel | Onderwerpen | Data & prijzen | Aanmelden | Gerelateerd
Deze PlusPartner cursus hebben we niet meer in ons assortiment maar nog wel andere cursussen, bijvoorbeeld:Meer informatie? Klik hier!

Klanten vragen van organisaties een steeds hogere customer service. Dat betekent dat organisaties haar klanten sneller, betrouwbaarder, efficienter, flexibeler en kwalitatief beter moeten bedienen. Lean Management is een methode die steeds meer geimplementeerd wordt bij een groot aantal diverse type organisaties om hieraan tegemoet te komen. Bij Lean Management staat het creeren van waarde voor klant tegen minimale verspilling in het voortbrengingsproces centraal. Een klantgerichte cultuur creeren is hierbij de eerste stap en vervolgens kunnen diverse Lean technieken geimplementeerd worden om de klant beter te bedienen en tegelijkertijd efficienter te werken. Het betreft dan bijvoorbeeld technieken zoals Value stream mapping, muda, kanban, 5 S-en en Kandon.
In deze training maakt u kennis met de belangrijke principes en technieken van Lean. De training geeft u een goed beeld van wat Lean kan opleveren in uw eigen organisatie. De eerste stap op weg naar perfectie!

Doelgroep cursus LEAN Management Basis

Leidinggevenden, managers, stafmanagers, teamleiders, functioneel beheerders, functioneel ontwerpers en professionals die aan de slag willen met het verbeteren van de (interne) klanttevredenheid en de prestaties.

Voorkennis

Wij adviseren onderstaande voorkennis:

  • Er is geen specifieke voorkennis nodig. Bedrijfskundige kennis is gewenst maar niet strikt noodzakelijk.

Doel

  • Na de Lean Management Basis training weet u wat Lean is en welke technieken hierbij gebruikt worden, zoals Value stream mapping, muda, kanban, 5 S-en en Kandon.
  • U heeft inzicht in de mogelijkheden om Lean in uw eigen bedrijfsproces toe te passen.
  • U kent succesfactoren en uitdagingen bij de implementatie van Lean.

Onderwerpen cursus LEAN Management Basis

De cursus LEAN Management Basis behandelt de volgende onderwerpen:

    • Aan de hand van een Lean-spel wordt Lean Mangement uit de doeken gedaan. Vervolgens wordt middels het Lean-huis verder kennis gemaakt met de Lean principes en Lean technieken.
    • Trainingsopbouw
    • Tijdens het eerste blok wordt het Lean-spel gespeeld. Lean wordt dan ervaren. Vervolgens wordt middels het Lean-huis kennisgemaakt met de Lean principes en Lean technieken en wordt er gereflecteerd op wat er gebeurde tijdens het Lean-spel en waarom. Met de principes en technieken worden vervolgens praktische oefeningen gedaan.
    • Onderwerpen


    • Inleiding Lean Management
    • Lean-spel
    • Lean-huis
    • Lean cultuur
    • De klantwensen/ -eisen
    • Oefening: de waardestroom
    • Oefening: doelstellingen en prestatie indicatoren
    • Oefening: Kaizen

Meer informatie?

Geïnteresseerd geraakt in deze opleiding
en wilt u weten welke (vergelijkbare) cursus(sen) u wel kunt volgen?


Vraag informatie aan


Gerelateerde cursussen

In dezelfde cursusgroep bieden wij óók onderstaande opleidingen aan:


Getoonde informatie onder voorbehoud, genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

Share |

 
Informatie 
  Contact
  Cursusoverzicht
  Cursuskalender
  Bel mij!
  Brochure aanvragen
  Aanmelden voor nieuwsbrief
  Stel een vraag
 
 
Cursuscategorieën